ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΑΝΗΡ Ο ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΕΝ ΤΑΙΣ ΕΝΤΟΛΑΙΣ ΑΥΤΟΥ ΘΕΛΗΣΕΙ ΣΦΟΔΡΑ
Marquee by Copy Paste

Σελίδες

Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

Απολυτίκιο Ευρ. Κεφ. Ι. Προδρόμου - 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ


ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ Α' ΚΑΙ Β' ΕΥΡΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

15Γιορτάζουμε σήμερα 24 Φεβρουαρίου, ημέρα της Α' και Β' ευρέσεως της Τιμίας κεφαλής του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου.

Όταν ο Αγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος αποκεφαλίστηκε από τον Ηρώδη, η Τιμία Κεφαλή του τοποθετήθηκε μέσα σε αγγείο από όστρακο όπου και το έκρυψαν στην κατοικία του Ηρώδη. Μετά από πολλά χρόνια, ο Αγιος Ιωάννης φανερώθηκε στο όνειρο δύο μοναχών, (οι οποίοι είχαν φύγει για τα Ιεροσόλυμα με σκοπό να προσκυνήσουν το τάφο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού), λέγοντάς τους το σημείο όπου βρίσκεται η Τιμία Κεφαλή του.

Οι μοναχοί αυτοί αφού την βρήκαν, την παρέδωσαν σε κάποιον για να την μεταφέρει στην πόλη των Εμεσηνών.

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ!


altΤα καρναβάλια για μία ακόμη χρονιά καλύπτουν αυτές τις ημέρες τα πραγματικά προβλήματά μας.
Η πλειοψηφία δυστυχώς των ανθρώπων ρίχνεται στη λατρεία του «θεού καρνάβαλου», για να «χαρεί» και να «το ρίξει έξω».
Όμως δε γνωρίζουν ότι συμμετέχοντας κανείς σε αυτές τις ασχήμιες, συμμετέχουν στα αισχρά διονυσιακά δρώμενα της αρχαιοελληνικής ειδωλολατρικής θρησκείας.
Μάλιστα αν δεχτούμε την εκκλησιαστική άποψη ότι «πάντες οι θεοί των εθνών (είναι) δαιμόνια» (Ψαλμ. 95,5) τότε οι ατυχείς «καρναβαλιστές» λατρεύουν ουσιαστικά τα κακοποιά δαιμόνια, τα οποία κρύβονται πίσω από τις παγανιστικές «θεότητες». Δεν είναι τυχαία η ανάπτυξη και η διάδοση των σύγχρονων καρναβαλικών «εορτών» σε όλο τον κόσμο. Κάποιοι σκοτεινοί βάζουν το «αόρατο» χέρι τους σε αυτή την ανάπτυξη.
Δεν είναι τυχαίο επίσης που όλοι σχεδόν οι Δήμοι της Χώρας μας «βάζουν βαθιά το χέρι στα άδεια ταμεία τους» και επιδοτούν πλουσιοπάροχα τις αισχρότητες του καρνάβαλου.

Από τη στήλη αυτή προτρέπουμε τους αδελφούς μας χριστιανούς να μη συμμετάσχουν ούτε στο ελάχιστο στα δαιμονικά καρναβαλικά δρώμενα.
Να μη μιμηθούν τους άλλους και ντύσουν τα παιδιά τους τις «αθώες» αποκριάτικες στολές, διότι τα ωθούν να συνηθίζουν στα καρναβαλικά έθιμα.

Γιά μας η αρχή του Τριωδίου θα πρέπει να είναι περίοδος αυτοσυνειδησίας και μετάνοιας και όχι ευκαιρία για ανήθικα ξεφαντώματα!
Έχουμε ανάγκη από μόνιμη χαρά και ειρήνη στην ψυχή μας ( τη χαρά και ειρήνη που είναι καρποί του Αγιου Πνεύματος ) και όχι από την ευκαιριακή και ανούσια καρναβαλική!

Ορθόδοξος Τύπος αρ. φυλ. 1964,  22 Φεβρουαρίου 2013

ΜΟΙΡΑΣΤΕ ΤΟ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑΟΥΣ

πηγη:αγιορειτικο βημα

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

π. Θεόδωρος Ζήσης. Οι αποκριές κατά τον Άγ. Νικόδημο

ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΑΠΟΚΡΙΑ χωρίς καρναβάλια


ΑΠΟΚΡΙΑ, σημαίνει από + κρέας = απέχω από το κρέας! Σημαίνει δηλαδή ΝΗΣΤΕΙΑ! Την απαρχή της νηστείας της Τεσσαρακοστής εν προκειμένω! Τη νηστεία των 40 ημερών! Επομένως δεν έχει καμία σχέση μαζί της το σημερινό λεγόμενο "Καρναβάλι" των μεταμφιεσμένων!
Οι μεταμφιέσεις, τα ξεφαντώματα έξω από κάθε ηθική και αξιοπρέπεια, οι οργιώδεις διασκεδάσεις, οι βωμολοχίες, τα βρώμικα τραγούδια, θυμίζουν τις αρχαίες ειδωλολατρικές τελετές του τραγοπόδαρου Πανός και του μέθυσου Διονύσου, του Όσιρι στην Αίγυπτο με τους ζωοκέφαλους "ανθρώπους", καθώς και τα παρόμοια ρωμαϊκά Σατουρνάλια και Λουπερκάλια. Πράγματα στα οποία η Ιστορία και ο αληθινός Πολιτισμός έστρεψε για πάντα την πλάτη…
Πώς όμως προήλθε αυτή η σύγχυση, ΑΠΟΚΡΙΑΣ & ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ στις μέρες μας;
Είναι απλό: Από τον καιρό που οι Ορθόδοξοι (στην αρχή ήταν όλοι Ορθόδοξοι) Χριστιανοί τηρούσαν εδώ και αιώνες τη νηστεία των 40 ημερών - όπως και ο Χριστός που νήστεψε 40 ημέρες στην έρημο πριν τα Άγια Πάθη - έφτανε η ώρα που έπρεπε να σταματήσουν το Κρέας, το Τυρί, τα Αυγά… Όμως μέχρι και πριν σαράντα χρόνια ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΨΥΓΕΙΑ! Έπρεπε λοιπόν ότι ΚΡΕΑΤΑ, ΤΥΡΙΑ, ΚΑΣΕΡΙΑ, ΑΥΓΑ κλπ είχαν οι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ να τα πετάξουν αν τους είχαν περισσέψει, διότι ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΚΑΤΑΨΥΞΗ όπως σήμερα για να τα συντηρήσουν…
Αυτό όμως το ήξεραν οι φτωχοί ειδωλολάτρες, άπιστοι και κυρίως οι λεγόμενοι "κατσίβελοι" (ο όρος χρησιμοποιείται μόνο για την κατανόηση των γεγονότων) οι οποίοι τα στερνά χρόνια ήταν κυρίως και μουσουλμάνοι και τι έκαναν λοιπόν;
ΕΠΑΙΡΝΑΝ κυριολεκτικά ΣΒΑΡΝΑ τα ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΠΙΤΙΑ στα χωριά, να μαζέψουν ό,τι περίσσευε από τους Χριστιανούς σε Κρέας, Αυγά, Τυριά κλπ!!! Και οι Χριστιανοί αφού θα "αποκρεεύανε" όπως λένε και σήμερα στα χωριά της Θράκης, αφού δηλαδή θα νηστεύανε, ό,τι τους είχε περισσέψει, αντί να το πετάξουν, αφού δεν μπορούσαν να το διατηρήσουν, το δίνανε "στ' κατσιβέλδες"…
Αυτά γινόταν επί αιώνες, στις πόρτες των χριστιανικών σπιτιών, τις παραμονές της απόκρεω Τεσσαρακοστής, την Κυριακή της Απόκρεω (που σταματά η κρεατοφαγία) και την Κυριακή της Τυρινής (που σταματά η κατάλυση τυριού, αυγού, βουτύρου), πριν δηλαδή από την Καθαρά Δευτέρα
Έτσι, την ώρα που οι Χριστιανοί ξεκινούσαν με ευλάβεια τη μεγάλη Νηστεία, οι άλλοι (ειδωλολάτρες, άπιστοι, αντιχριστιανοί) έστηναν φρικτά γλέντια και άσεμνους χορούς με τα αγαθά των …χριστιανών…

Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Τρεις εσείς, τρεις κι εμείς


π.Σεραφείμ Ρόουζ:τι μπορούμε να κάνουμε για τους κεκοιμημένους;

Το ακόλουθο περιστατικό μας δείχνει πόσο σημαντική είναι η τέλεση μνημόσυνου στη θεία λειτουργία πριν την αφαίρεση των λειψάνων του αγ. Θεοδοσίου του Τσερνίγκωφ (1896), ο φημισμένος Στάρετς Αλέξιος (1916), ιερομόναχος του Ερημητηρίου του Γκολοσεγιέφσκυ της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου, ο οποίος διεξήγαγε την ανακομιδή των λειψάνων, αποκαμωμένος καθώς καθόταν δίπλα στα λείψανα, λαγοκοιμήθηκε και είδε μπροστά του τον άγιο, ο οποίος του είπε:

«Σ’ ευχαριστώ που κοπιάζεις για μένα και σε παρακαλώ θερμά, όταν τελέσεις τη θεία λειτουργία, να μνημονεύσεις τους γονείς μου» - και έδωσε τα ονόματά τους.

«Πώς μπορείς εσύ, ω Άγιε, να ζητάς τις δικές μου προσευχές, όταν εσύ ο ίδιος στέκεσαι στον ουράνιο Θρόνο και ικετεύεις το Θεό να δωρίσει στους ανθρώπους το έλεός Του»; ρώτησε ο ιερομόναχος.

Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

Ο σπόρος του Αυτοκράτορα....!!!



Ένας αυτοκράτορας στην ¶πω Ανατολή, γερνούσε και καταλάβαινε ότι έφτασε η ώρα να διαλέξει το διάδοχό του. Αντί να διαλέξει έναν από τους βοηθούς του ή έναν από τα παιδιά του, αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό. Προσκάλεσε μια μέρα πολλούς νέους του βασιλείου του και τους είπε. "Έφτασε η ώρα μου να παραιτηθώ και να διαλέξω τον επόμενο αυτοκράτορα. Έχω αποφασίσει να διαλέξω έναν από σας".
 
Οι νέοι ξαφνιάστηκαν! Αλλά ο αυτοκράτορας συνέχισε. "Θα δώσω σήμερα στον καθένα σας ένα σπόρο, έναν πολύ ειδικό σπόρο. Θέλω να τον φυτέψετε, να τον ποτίζετε και να ξαναρθείτε εδώ μετά ένα χρόνο από σήμερα με ό,τι έχει φυτρώσει απ' αυτόν τον ένα σπόρο. Εγώ θα κρίνω τότε τα φυτά που θα φέρετε κι αυτός, το φυτό του οποίου θα διαλέξω, θα είναι ο επόμενος αυτοκράτορας!"

Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2013

«ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΘΕΩ Ο ΕΛΕΩΝ ΠΤΩΧΟΝ»

15
 Μια μέρα, την ώρα που περνούσα μαζί με τον όσιο από την πλατεία της πόλης, βλέπω στα δεξιά μου έναν άνθρωπο, που κάτι σιγομουρμούριζε. Τον ακολουθούσαν ένα σμάρι φτωχοί και ζητιάνοι, ζητώντας του ελεημοσύνη. Κι εκείνος, ενώ έκανε πως τους απόδιωχνε τάχα, τους έβαζε κρυφά στα χέρια τα ελέη της αγάπης του. Μ’ αυτόν τον τρόπο έκρυβε από τους ανθρώπους τις αγαθοεργίες Του.

Εγώ όμως το πήρα είδηση. Σκούντησα λοιπόν τον όσιο και του φανέρωσα χαμηλόφωνα την αρετή του διαβάτη. Αυτός δεν φάνηκε να εντυπωσιάστηκε.

- Τον ξέρω, παιδί μου, είπε. Πολλές φορές έχουμε ανταμώσει. Εσύ μάθε μόνο τούτο, ότι για τον Θεό είναι μέγας.

Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2013

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Η περίοδος του Τριωδίου είναι από τους σημαντικότερους εορτολογικούς σταθμούς του ενιαυτού. Είναι για τη ζωή της Εκκλησίας μας νοητό στάδιο αγώνα, όπου παίρνει μέρος οντολογικά ο πιστός και ασκεί τις σωτήριες αρετές και κυρίως τη μετάνοια προκειμένου να καθαρίσει από τους ρίπους της αμαρτίας την όλη ψυχοσωματική του υπόσταση, ώστε να εορτάσει το υπέρτατο γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου ως αναγεννημένος άνθρωπος. Κατά συνέπεια το άγιο Τριώδιο έχει χαρακτήρα κατανυκτικό και πένθιμο, διότι απώτερο στόχο έχει να δημιουργήσει στους πιστούς κατάσταση αυτοσυνειδησίας και να εγείρει πνεύμα εγρήγορσης και επιστροφής στην αυθεντική θεοδημιούργητη ανθρώπινη φύση τους.
Όμως αλίμονο. Ο πολύς κόσμος όχι μόνο δεν θεωρεί την αγία αυτή περίοδο ως ευκαιρία αυτοσυνειδησίας και ασκήσεως, αλλά πράττει τα αντίθετα. Αναβιώνει συνήθειες πρωτόγονες του απώτερου ειδωλολατρικού παρελθόντος, όταν βίωνε η ανθρωπότητα την πιο φρικτή σκοτοδίνη της ιστορίας της, όταν τα κτηνώδη ένστικτα κυριαρχούσαν του λόγου και των αξιών, όταν η μοιρολατρία καθόριζε τυφλά την πορεία της ζωής, όταν η μαγεία και ο φόβος συντάραζαν τον ανθρώπινο ψυχισμό και δεν επέτρεπαν στον άνθρωπο να σκεφτεί λογικά. Πρόκειται για τα γνωστά καρναβαλικά δρώμενα, τα οποία κυριολεκτικά οιστρηλατούν αυτές τις ημέρες την πλειονότητα των ανθρώπων.

Το καρναβάλι -ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ




Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ιεροκήρυκος Πατρών
ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ*
(μία Θεολογική θεώρηση)
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Είναι συνέχεια ειδωλολατρικών εορτών
Η Αγία μας Εκκλησία, όπως γνωρίζουμε, είναι ο θεματοφύλακας της θείας αποκεκαλυμμένης αληθείας. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο πρέπει να προσφεύγουμε σ' αυτή, για να διδασκώμαστε την αλήθεια πάνω σε όλα τα υπαρξιακά, οικογενειακά και κοινωνικά μας προβλήματα. Και αυτό γιατί η Εκκλησία, κατά τον Χομιακόφ «είναι η ζωή του Θεού μέσ' στους ανθρώπους»1. Οι άνθρωποι δέχονται την Εκκλησία -όπως και είναι- σαν «κιβωτό σωτηρίας». Η σωτηρία του ανθρώπου πραγματοποιείται με την ένωσή του με το σώμα του Χριστού, τον εγκεντρισμό και ενοφθαλμισμό του δηλαδή στον δεύτερο ή νέο Παράδεισο, το Κυριακόν σώμα. Τότε γίνεται ο άνθρωπος «σύμφυτος τω Χριστώ (Ρωμ. 6, 5)» «και κοινωνεί στην ζωή και χάρη του Χριστού που χορηγούνται μέσα στην ζωή της Εκκλησίας»2. Έτσι με την χάρη της, τον φωτισμό της και την διδασκαλία της, οι πιστοί όλων των γενεών νικούν ό,τι σκοτεινό, φθαρτό και αμαρτωλό υπάρχει στον κόσμο και γεμίζουν από αγιασμό και χαρά αναστάσιμη.

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΣΕ ΕΝΑΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟ ΑΝΘΡΩΠΟ

15Του πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Στην εποχή μας οι βλάσφημοι άνθρωποι έχουν αυξηθεί. Τό καταστροφικό τους έργο παίρνει διαστάσεις επιδημίας, καθώς συνεργούν σέ αυτό τά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καί οι εφημερίδες. Χωρίς ίχνος ντροπής, χωρίς ευγένεια καί μέ θρασύτητα ασχολούνται μέ θέματα τής θρησκείας καί μιλούν απαξιωτικά για ιερά πρόσωπα καί γιά τούς κληρικούς τής Εκκλησίας.

Καί τί δέν λένε οι άνθρωποι! Χρησιμοποιούν τίς χειρότερες εκφράσεις, τίς πιο χυδαίες καί τίς πιό βρωμερές. Άλλοτε τίς λένε κατ' ιδίαν, άλλοτε μπροστά σέ μικρόφωνα καί κάμερες καί συχνότατα τίς περνούν στα κείμενά τους καί τά βιβλία. Καί κάποτε, όλως παραδόξως, οι άνθρωποι αυτοί αποκτούν καί φήμη, εξασφαλίζουν δωρεάν προβολή, εκλέγονται σέ διάφορα όργανα καί αποκτούν τή δυνατότητα νά διαβρώνουν αμέσως ή εμμέσως τά λαϊκά στρώματα, τά οποία πολλές φορές είναι ανυποψίαστα, αλλά καί ευκολόπιστα.

Η στάση τών χριστιανών απέναντι στούς βλασφήμους πρέπει να είναι σθεναρή καί όχι ανεκτική. Καί αυτό γιατί προσβάλλονται ιερά πρόσωπα και πλήττεται η Εκκλησία. Τό δικαίωμα τής ελεύθερης έκφρασης δέν μπορεί νά εκφυλίζεται σέ βλασφημίες καί αθλιότητες. Όλα τά δικαιώματα έχουν τά όριά τους. Όταν τό δικαίωμα τού ενός καταργεί τό δικαίωμα τού άλλου, χρειάζεται κάποιο σαφές όριο.

Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2013

Σοφοί λόγοι...


Περὶ κατακρίσεως καὶ φόβου Θεοῦ


Ἀββᾶς Ἡσαΐας ὁ Ἀναχωρητής

Θυμήσου τὸν Θεὸ ὅτι εἶναι παρὼν καὶ σὲ προσέχει, καὶ ὅ,τι ἔχεις στὴν καρδιά σου, εἶναι φανερὸ μπροστά Του. Πὲς λοιπὸν στὴν ψυχήν σου. Ἂν φοβᾶσαι ὅμοιούς σου ἀνθρώπους ἁμαρτωλοὺς νὰ μὴ δοῦν τὶς ἁμαρτίες σου, πόσον μᾶλλον τὸν Θεὸ ποὺ τὰ βλέπει ὅλα; Καὶ ἀπὸ αὐτὸ φανερώνεται ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ στὴν ψυχήν σου.
Καὶ ἂν μείνεις μαζί του μένεις ἀκίνητος ὡς πρὸς τὰ πάθη, ὅπως εἶναι γραμμένο «ὅσοι στηρίζονται στὸν Κύριον εἶναι σὰν τὸ Ὄρος Σιών, δὲν θὰ σαλευθεῖ στὸν αἰῶνα ὅποιος κατοικεῖ στὴν Ἱερουσαλήμ.» Καὶ σὲ κάθε πρᾶγμα ποὺ κάνεις, νὰ πιστεύεις ὅτι ὁ Θεὸς βλέπει κάθε σκέψη σου, καὶ δὲν θὰ ἁμαρτήσεις ποτέ. Σ᾿ Αὐτὸν ἀνήκει ἡ δόξα στοὺς αἰῶνες. Ἀμήν.

Δυο λογιών ιστορίες...


Δυο λογιών ιστορίες...

Πριν από περισσότερο έναν αιώνα, ο Άγιος Χριστόφορος ο Παπουλάκος, είχε μιλήσει στους Χριστιανούς στο χωριό Λαγκάδια στην Πελοπόννησο! Ο λόγος του, μετά από τόσα χρόνια ακούγεται περισσότερο επίκαιρος από ποτέ!

"Κι αν ακόμα συναχτούν όλοι οι άθεοι γραμματισμένοι και στυφτούν σαν το λεμόνι, δεν θα πετύχουν να γράψουν ούτε μια λέξη που να μοιάζει με μια του Θεοτικού αυτού βιβλίου. Γιατί κάθε τι εκεί μέσα είναι λόγος Κυρίου, είναι σοφία ορθή και τα όσα λέει το χτίσμα δε γίνεται να φτάσουν το λόγο του Πλάστη!

Αντί να μαθαίνουμε στα παιδιά μας απ’ τα άγια συναξάρια το πώς έζησαν οι άγιοι της Χριστιανοσύνης και το πώς μαρτύρησαν για την αγάπη του Χριστού, τους μαθαίνουμε την ιστορία του κολασμένου κόσμου.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΤΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΜΩΝ

http://www.agioritikovima.gr/images/av2/8920_1242591663951_1204129265_734461_3497917_n.jpg

- Γέροντα, τί βοηθάει νά διώχνω τούς λογισμούς υπόνοιας;

- Όλα είναι πάντα έτσι, ό
πως τά βλέπεις; Νά βάζης πάντα ένα ερωτηματικό σέ κάθε λογισμό σου, μιά πού όλα τά βλέπεις συνήθως αριστερά, καθώς επίσης καί από κανέναν καλό λογισμό γιά τούς άλλους, γιά νά μήν αμαρτάνης μέ τίς κρίσεις σου.

Άν βάζης δύο ερωτηματικά, είναι πιό καλά. Άν βάζης τρία, είναι ακόμη καλύτερα. Έτσι κι εσύ ειρηνεύεις καί ωφελείσαι, άλλα καί τόν άλλον ωφελείς. Αλλιώς, μέ τόν αριστερό λογισμό νευριάζεις, ταράζεσαι καί στενοχωριέσαι, οπότε βλάπτεσαι πνευματικά.

Όταν αντιμετωπίζης ό,τι βλέπεις μέ καλούς λογισμούς, μετά από λίγο καιρό θά δής ότι όλα ήταν πράγματι έτσι, όπως τά είδες μέ καλούς λογισμούς. Θά σού πώ ένα περιστατικό, γιά νά δής τί κάνει ο αριστερός λογισμός. Μιά μέρα ήρθε στό Καλύβι ένας μοναχός καί μού λέει: «Ο Γέρο- Χαράλαμπος είναι μάγος• έκανε μαγικά». «Τί λές, μωρέ χαμένε; Δέν ντρέπεσαι;», τού λέω. «Ναί, μού λέει, τόν είδα μιά νύχτα μέ φεγγάρι πού έκανε "μ, μ, μμμ..." καί έχυνε μέ μία νταμιτζάνα κάτι μέσα στά κλαδιά».

Απολυτίκιον Αγίου Χαραλάμπους


Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ὁ Ἱερομάρτυρας
















Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ἦταν ἱερεὺς στὴ Μαγνησία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καὶ ἔζησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας τοῦ Σεπτιμίου Σεβήρου (193 – 211 μ.Χ.). Ὅταν τὸ ἔτος 198 μ.Χ. ὁ Σέβηρος ἐξαπέλυσε ἀπηνὴ διωγμὸ κατὰ τῶν Χριστιανῶν, ὁ ἔπαρχος τῆς Μαγνησίας Λουκιανός, συνέλαβε τὸν Ἅγιο καὶ τοῦ ζήτησε νὰ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη του. Ὅμως ὁ Ἅγιος ὄχι μόνο δὲν τὸ ἔκανε αὐτό, ἀλλὰ ἀντίθετα ὁμολόγησε στὸν ἔπαρχο τὴν προσήλωσή του στὸν Χριστὸ καὶ δήλωσε μὲ παρρησία ὅτι σὲ ὁποιοδήποτε βασανιστήριο καὶ νὰ ὑποβληθεῖ δὲν πρόκειται νὰ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη τῆς Ἐκκλησίας.

Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013

Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Μεγαλομάρτυρας ὁ Στρατηλάτης
















Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος καταγόταν ἀπὸ τὰ Εὐχάϊτα καὶ ἔζησε στὴν Ἡράκλεια τοῦ Πόντου, στὴν ἀρχαία χώρα τῆς Βιθυνίας, ἐπὶ Λικινίου (307 – 323 μ.Χ.). Κατεῖχε ἀνώτερο βαθμὸ στὸ στρατὸ τῆς Ἀνατολῆς. Στὸ Συναξάρι ἀναφέρεται, ὅτι ἦταν «στρατιωτικὸς ἔνδοξος, ὡραῖος τὴν παράστασιν, εἴλκυεν εἰς φιλίαν τοὺς πάντας καὶ διὰ τῆς λαμπρότητος τοῦ λόγου σαγήνευε τοὺς ἀκούοντας».

Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Απολυτίκιο Αγ. Φωτίου Πατρ. Κων/λεως - 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ


Ὁ Ἅγιος Φώτιος ὁ Ἰσαπόστολος καὶ Ὁμολογητὴς Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
















Ὁ Μέγας Φώτιος ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους ποὺ βασίλευσαν οἱ αὐτοκράτορες Μιχαὴλ (842 – 867 μ.Χ.), υἱὸς τοῦ Θεοφίλου, Βασίλειος Α’ ὁ Μακεδὼν (867 – 886 μ.Χ.) καὶ ὁ Λέων ΣΤ’ ὁ Σοφὸς (886 – 912 μ.Χ.), υἱὸς τοῦ Βασιλείου. Γεννήθηκε περὶ τὸ 810 μ.Χ. στὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ εὐσεβὴ καὶ ἐπιφανὴ οἰκογένεια, ποὺ ἀγωνίσθηκε γιὰ τὴν τιμὴ καὶ προσκύνηση τῶν ἱερῶν εἰκόνων. Οἱ γονεῖς του ὀνομάζονταν Σέργιος καὶ Εἰρήνη καὶ καταδιώχθηκαν ἐπὶ τοῦ εἰκονομάχου αὐτοκράτορα Θεοφίλου (829 – 842 μ.Χ.). Ὁ Ἅγιος Σέργιος, τοῦ ὁποίου τὴ μνήμη τιμᾶ ἡ Ἐκκλησία στὶς 13 Μαΐου, ἦταν ἀδελφὸς τοῦ Πατριάρχου Ταρασίου (784 – 806 μ.Χ.) καὶ περιπομπεύθηκε δέσμιος ἀπὸ τὸ λαιμὸ ἀνὰ τὶς ὁδοὺς τῆς Κωνσταντινουπόλεως, στερήθηκε τὴν περιουσία του καὶ ἐξορίσθηκε μετὰ τῆς συζύγου του καὶ τῶν παιδιῶν του σὲ τόπο ἄνυδρο, ὅπου ἀπὸ τὶς ταλαιπωρίες πέθανε ὡς Ὁμολογητής.

«Η ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ» Ἁγιου Ἰωάννου του Χρυσοστόμου Ἀπό τό βιβλίο «ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ» ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ

Απλά συγκλονιστικό! Ας το διαβάσουμε με προσοχή όλοι μας και ιδιαίτερα οι βλάσφημοι:



“Πάσα ... βλασφημία ἀρθήτω ἀφ’ ὑμῶν σύν πάσῃ κακία”. (Ἐφ. 4, 31)

 


Πρόλογος


Τήν χαρακτήρισαν ὡς ἐθνικό πάθος· μεγάλο στίγμα καί πληγή κοινωνική. Ἄλλη μιά ἐπίδοση τοῦ νεοέλληνα μέ πρωτοπορία παγκόσμια...


Δυστυχῶς, καί στίς μέρες μας ἡ βλασφημία ἐξακολουθεῖ νά μολύνει μέ
τήν παρουσία της τούς δρόμους, τά ἐργοστάσια, τά γραφεῖα, τά σχολεῖα, τά
γήπεδα, τό στρατό... Τά ὀνόματα τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Παναγιας, ὁ Τίμιος
Σταυρός, τά ἱερά καί ὅσια τῆς πίστεώς μας, εὐκαίρως-ἀκαίρως διασύρονται
καί σπιλώνονται ἀδιάντροπα. Πρόκειται πράγματι γιά πάθος πού ρυπαίνει
τήν κοινωνική ἀτμόσφαιρα καί στιγματίζει τόν ἑλληνορθόδοξο πολιτισμό
μας...

Οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας στηλιτεύουν τή βλασφημία
ὡς τή χειρότερη ἁμαρτία. Καί τοῦτο γιατί, ὅπως λέει ὁ Μέγας Βασίλειος,
«ἐκεῖνος πού ἁμαρτάνει παραβαίνει τόν θεῖο νόμο, ἐνῶ ἐκεῖνος πού
βλαστημάει ἀσεβεῖ στόν ἴδιο τόν Θεό».

Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2013

Απολυτίκιον Υπαπαντής


Ἡ Ὑπαπαντὴ τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ















Τὸ γεγονὸς τῆς Ὑπαπαντῆς, ποὺ ἐξιστορεῖ ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς στὸ β’ κεφάλαιο τὸ Εὐαγγελίου του, συνέβη σαράντα ἡμέρες μετὰ τὴν γέννηση τοῦ Ἰησοῦ. Σύμφωνα μὲ τὸν Μωσαϊκὸ Νόμο, ἂν τὸ πρῶτο παιδὶ τῆς οἰκογένειας ἦταν ἀγόρι, ἀφιερωνόταν στὸν Θεὸ καὶ συγχρόνως προσφερόταν γιὰ θυσία ἕνας ἀμνὸς ἢ ἕνα ζευγάρι τρυγόνια ἢ δυὸ μικρὰ περιστέρια. Τὸ γράμμα τῶν ἐντολῶν αὐτῶν πληροῦντες ὁ Ἰωσὴφ καὶ ἡ Παρθένος Μαρία, ἀνῆλθαν τὴν τεσσαρακοστὴ ἡμέρα ἀπὸ τῆς γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ στὸ ναὸ τῶν Ἱεροσολύμων, γιὰ νὰ προσφέρουν τὸν Ἰησοῦ στὸν Θεὸ καὶ νὰ δώσουν τὴν θυσία περὶ καθαρισμοῦ. Τὸ ζευγάρι ὑποδέχθηκε στὸ ναὸ ὁ ὑπερήλικας Προφήτης Συμεών, ὁ ὁποῖος δέχθηκε τὸν Ἰησοῦ στὴν ἀγκαλιά του φωτισμένος ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ἔχοντας λάβει ἀποκάλυψη ἀπὸ Αὐτὸ ὅτι δὲν θὰ ἀπέθνησκε πρωτοῦ δεῖ Ἐκεῖνον, τὸν ὁποῖο ὁ Κύριος καὶ Θεὸς ἔχρισε Βασιλέα καὶ Σωτῆρα τοῦ κόσμου.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...